زیست شناسی یازدهم

در این وبلاگ شما می توانید آموزشها، جدیدترین نمونه سوالات، پاورپوینت ها و جزوات زیست شناسی پایه یازدهم تجربی را دانلود کنید. :)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دانلود کتاب درسی زیست شناسی پایه یازدهم

جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸ ق.ظ


شما عزیزان می توانید  کتاب درسی  را از لینک زیر دانلود کنید. 




                                                                                دانلود 







کتاب زیست شناسی پایه یازدهم تجربی برای دانلود در این پست اماده شده است .
در نظام جدید آموزشی زیست شناسی پایه ی یازدهم مباحث کتاب پایه سوم تجربی را پوشش می دهد با این تفاوت که تغیراتی در زمینه مباحث آن و همچنین تقسیم بندی مباحث فصول صورت گرفته است. 
کتاب زیست شناسی پایه یازدهم تجربی در ادمه کتاب زیست دهم بوده و سعی شده است از یک سیر منطقی و قابل فهم برای دانش آموزان پیروی کند.

مباحث کتاب زیست یازدهم 

  • فصل سوم : دستگاه حواس




نظرات  (۲۴)

زیست دهم که فوق العاده افتضاح بود از حجم بالای مطالب آن خیلی گله داشتیم که متاسفانه ر زیست یازدهم توجه شده است  به 9فصل  4گفتار است ارتقا یافته است آیا فکری هم به حال دانش آموزان بخت برگشته کرده اید که باید حفظ کنند باچه وقتی کتاب دهم 7فصل شامل 3گفتار بود که هنوز تمام نشده است دانش آموزان واقعا خسته اند متاسفانه به هیچ عنوان مفهوم مدار نبود ،مفهوم مداری هزینه می خواهد آزمایشگاه مجهز با مسئول باسواد لازم دارد  در چند مدرسه این امکانات  وجود دارد پس نتیجه چه می شود فشار به دانش آموزان بیچاره  می آید که باید  فقط حفظ کنند کتاب شیمی هم همین است وضعیت ریاضی وفیزیک هم به همین منوال ،در کتاب ریاضی وفیزیک چند مثال آبکی زده اید ولی مطالب به گونه ایست که دست طراح سوال به حدی باز است که می تواند مشکل ترین سوالهارا طرح کند آنوقت می گویید استفاده از  کتاب کمک آموزشی اشتباه است مطالب ریشه ای ولازم ونمونه مسئله وتمرین را حذف کرده اید آنوقت می گویید حجم کتاب را کاهش داده ایم قطعا می دانیم که سال یازدهم وحشتناکتر از دهم است  علیرغم اعتراضات شدیدی که از جانب معلمان دلسوز وباسواد ،اولیا ودانش آموزان صورت گرفت متاسفانه به هیچ کدام ترتیب اثر نداه اید باز می گویید نظراتتان رابنویسید اینقدر سه کشور کره وچین وژاپن را الگو قرار ندهیدوتوسرمون نزنید  چرا به جای  این سه کشور از کشور سنگاپور،دانمارک ،فنلاند الگو نمی گیرید که دانش آموزان بانشاط دارند ای کاش آقای آشتیانی نمی گفت در مدارس سرزندگی وجودندارد فرزندان این خاک را با درسهای سخت که آینده شغلی روشنی ندارند افسرده کرده اید آقای وزیر کمی وقت بگذارند کتاب زیست دهم ویازدهم را بخوانند بعد بگویند چرا  افسردگی وناامیدی در مدارس موج می زند 
۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۵۲ یه دانش آموز بدبخت
سلام و ارز ادب این دوستمون که یالا نظرشون رو گفتن واقعا حق دارند تف کنن به سستم آموزشی ایران (نیم عزیزمون)
واقعا ناشناس حرف های بسیار منطقی رو گفت..
به نطر من زیست دهم خیلی علمی تر و به روز تر از زیست دوم دبیرستان سابق بود اما فوق العادع  حجم بالا بود و زمان کم
بعضی مطالب واقعا بی جهت و بی معنا باز و گسترده شده و بود و برخی دیگر تنها جمله ای بود و معلم مجبور میشد برای فهم دانش آموز چند صفحه جزوه بگه

بد
دانش آموزان عزیز دوره دوم متوسطه ،نوجوانان عزیز ،اولیای محترم واساتید ارجمند این مقطع اطفا نظراتتون  را بنویسید شاید موثر باشد وگوش شنوایی پیدا شود با این امید به هرحال بی تفاوت بودن سم مهلک است دور هم بنشینیم وهی گله وشکوه کنیم هیچ فایده ای ندارد حق نگهدارتان یا حق

با سلام

 ای کاش بین ساعت اموزشی و حجم  کتاب دزسی تناسبی باشد

گویی که کتاب دهم برای 5 ساعت درسی در هفته تالیف شده

سلام،من امسال زیست دهم راتدریس کردم با ٦ساعت در هفته به خوبی تونستم از پس تدریس خط به خط همه نکات فعالیتها و تشریح ها بر بیام ولی با چیزی که آموزش و پرورش در نظر گرفته غیرممکن 
حتی بعضی مباحث بسیار بد گفته شده
من اول سال دوهفته فقط جزوه گفتم تا دانش آموز مفاهیم بنیادی زیست بشناسه و تو طول سال مشکل نداشته باشم
بنظرم مطالب بسیار علمی و به روز بوداین مزیت کتاب بود ولی بسیار شکل ها پرنکته هستند طوری که من هردفعه برمیگشتم وباز نکته ترمیبی جدیدی به ذهنم میرسید میگفتم بارعلمی کتاب بسیار سنگین 
امیدوارم طراح های عزیز کنکوربه بچه ها رحم کنند وباتوجه به بارعلمی خوب مطالب به قیدای کتاب گیر ندهند
واقعا متاسفم اول برای آموزش و پرورش و دوم برای طراحان و سوم برای خود ما دانش آموزان که ما رو تبدیل به موش آزمایشگاهی کردن        حتی یک نفر تو این مملکت پیدا نمیشه که از ذست این طراحان راضی باشه       این جوری می خوان که دانش آموزان آینده ی روشنی داشته باشن و به مملکتشون خدمت بکنن        همه از درس خوندن بیزار شدن بخدااااااااااااا             یه کم درک داشته باشین بد نیست
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۲۰ ماش ازمیشگاهی بد شانس
گند به این شانس ما این چه وصیه من چجوری یا این حجم برای درسای ظیگم وقت بزارم؟؟؟؟
به نظر من مطالب باید به گونه ای باشه که زمانی که به سراغ درس خوندن میریم تو ذوقمون نخوره از  بس سخته ما دهمی های بیچاره از یه مقطع خیلی خیلی راحت با مطالب سبک اومدیم تو دبیرستان با مطالب فوق العاده سنگین ک معلما میگفتن حتی از دروس دانشگاه در کتاب شما هس خب واقعا آدمی ک تو سال های قبل نمراتش از 19 کمتر نبوده بعد به شدت افت میکنه در درس های تخصصی انتظاری هم نباید داشت ک بتونه از پس کنکور و درس هاش بر بیاد وهمه اینا ریشه در بی برنامه بودن آموزش و پروش داره
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۱۳ یک دانش آموز بدبخت
من خودم یه دانش آموز پایه دهم بودم واقعا حجم کتاب خیلی بالا بود و الانم ک زیست یازدهم 9 فصله ما رو رسما به ..... دادن آقا به خدا ظلمه کجای دنیا دیدین اینجوری سخت بگیرن مشکل فقط زیست نیست همه کتابا همینجوریه لامصب 13 کتابه هر کدوم با چندین صفحه همه رو باید حفظ کنیم که بیشترشون به درد مون نمیخوره آقا دقیقا کجای دنیا وقتی ما کاری رو انجام میدیم میایم میزان کارمون رو حساب میکنیم یا میایم چگالی یه جسم رو حساب میکنیم یا میایم گرمای تولیدی یه جسم رو حساب میکنیم یا....... همه اینا ......هسن که بعدا به دردمون هم نمیخورن یه چیری بهمون بدین که واسمون چن سال بعد درد بخوره حالا چن سال بعد انتگرال و جبر رو کجای زندگیمون قرار بدیم والــــــــــا دیگه گندش در اومدخ با این سیستم آموزشی
زندگی چیست؟   درد و بیچارگی..
وقتی با زیستی  پس چی کم داری؟!!
سلام من یه دانش اموز یازدهمی هستم... بخدا قسم پارسال چند بار برای زیست گریه کردم چون زمان اندک بود و معلممان با عجله درس میدادو ما هیچیییی متوجه نمیشدیم... این مشکل فقط برای درسه زیست نیست! این مشکل برای خیلی از درس هاست! دلم برای خودمان میسوزد... شدیم موش ازمایشگاهی! حجمه بالای کتاب! اشکالات زیاد در آن! اشنا نبودن معلم ها با روش تدریس(به علت جدید بودن کتاب ها)! زمان کم و هزاااار و یک مشکل! ای کاش من توی ایران زندگی نمیکردم!!!!متاسفم برای این نظام اموزشی
من که دیگه توان ندارم!از همین الان از درس زده شدم... من با چه انگیزه ای میخوام برای کنکور درس بخونم؟؟؟
 سلام منم یه یازدهمی هستم.به نظرم حجم کتاب در حدی زیاده که توی این ساعتای کم برنامه ریزی شده،تدریسش تموم نمیشه
چرا ما باید در هفته فقط 4 یا 5 ساعت زیست داشته باشیم ولی 2 ساعت تفکر و سواد رسانه ای داشته باشیم؟
معلم ما برای تدریسشون ساعتای اضافی رو سر کلاس میومدن و این عدم برنامه ریزی صحیح رو اثبات میکنه
یه کمی هم به معلم و دانش اموز فکر کنین،بد نیست
سلام 

واقعا خیلی کتابای درسی افتضاحه من نمیدونم این طراحا چی فکر میکنن ک اینقد سخت میگیرن.  البته این اولاشه پس برای سال های دیگه میخوایید چه بلایی سرمون بیارید,  دوستانی که نظر دادن واقعا منطقی صحبت میکنن و اگر از تک تک دانش اموزان ایران بپرسید که ایا از دروس راضی هستید ١درصد هم برای راضی بودن رأی نمیدن. 
موقع انتخاب این رشته فکر میکردم درسای مفهومی داره. اما الان که سال تموم شد می فهمم زیست دهم اونقدر سنگین و زمان بر بود که من دانش آموز نمی تونستم چیزی از اون بفهمم و فقط مجبور بودم حفظ کنم و بعد فراموش کنم. بابا حجم این کتاب رو کم کنید. من که دارم تغییر رشته میدم به ریاضی!
ما که رفتیم رشته ریاضی. شما با این زیست پرحجم خوش باشید و حفظش کنید!
۰۸ تیر ۹۶ ، ۱۸:۴۹ آریا قلی پور
باسلام درخواست وقت بیشتر رابرای این درس خواستاریم
سلام 
من یه دانش اموز پایه دهم بودم
کتاب زیست شناسی دهم خوب بود..البته چون معلم ما خیلی کمکمون کرد و مباحث فراتر از‌کتاب رو برای فهم بیشتر ما بیان کرد برای‌ما شیرین تر و قابل فهم تر شد
مشکل کتاب زیست شناسی دهم 95-96 شرح کوتاه مطالب بود
راجع به همه چیز کمی توضیح داده بود و مشخص بود که اون توضیحات هم برای رها کردن از سر خودشون بوده.. و از همه بدتر تبدیل کلمات بیولوژیک به واژه های فارسی! و کاملا معلوم بود کسانی که مسئولیت ان رو به عهده داشتند قطعا از زیست شناسا یا دبیران زیست کشور نبودند!!! منظورم واضحه 
مثلا کسی که میدونه دی ان ای (دئوکسی ریبو نوکلئیک اسید) مخفف چیه هیچ وقت نمیاد معادل این کلمه رو «دنا» نامگذاری کنه!!
از سر ما که گذشت لااقل واسه بچه های دهم امسال کلمات اصلی رو جایگذاری کنید
تشکر
ســـــلام...
من دانش آموز پایه یازدهمم...
واقعا من موندم مؤلفین دانش اموزا رو چی فرض کردن !!!!خداییش کجای دنیا اینجوریه !!!حجم کتابا اینقد زیادهـ ک خود معلما هم توش موندن....دبیرا هم نمیتونن خوب منظورشون رو برسونن ...اونوخ انتظار نمرهـ ی خوب همـ دارن...
قشنگ ما شدیم موش آزمایشگاهی...اگه یکم ب فکر دانش اموزا بودین...الان وضع ما این نبود...
خودم شبا تا صب پلک رو هم نمیزاشتم فقط زیست میخوندم...در طول سال با دبیر پیش میرفتم ... ولی حجم کتابا اینقد زیادهـ ک هر چی میخوندم تموم نمیشد...
سلام 
واقعا نمی دونم چرا باید به بهانه ی کم کردن حجم کتاب ها ده برابر بشه حجمشون و اخرش هم مطلب رو نگیریم
کاش قبل تعویض کتاب و قبل اینهمه هزینه یکم به دانش اموزان بدبخت فکر میکردین !
سلام 
اینکه وقت برای برنامه ریزی وبودجه بندی کتاب زیست دهم کافی نبود کاملا درست!
 ولی باید به این توجه داشته باشیم دانش آموزی که تجربی می خونه حتما به پزشکی فکر می کنه وقطعا یه پزشک باسواد وفعال باید این اطلاعات پایه ومفهومی رو متوجه بشه ودرک کنه لازمه ی پزشکی هم تحمل سختی هاست ویه پشتکار قوی
 نکته ای اصلی که باید بهش توجه بشه کلمه های مسخره وواقا بی اساسیه که تو کتاب درسی به جای کلمه ی علمی وملموس استفاده شده .دانش آموزی که با علاقه زیست رو می خونه حتما به کتابا ی علمی دیگه هم مراجعه خواهد کرد واینجاست که به مشکل بر می خوره نمی دونه هیپوتالاموس ،همون (زیر نهنجه)!!!!!
بهتره به جای وقت تلف کردن برای حفظ کردن این واژه های قلمبه بار علمی رو ببرن بالا
من شخصا همه کلمه های چرتو قلم خورد کرده وکلمه ی رایج وعلمی رو نوشتم 
مسخره کردن مارو......
زیست سال پیش افتضاح و خیلی زیاد بود برا خرداد اصن وقت نشد همه رو بخونیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی